13 февруари 2015

Тед срещу Марсел


Да коментираш световно първенство в някой популярен спорт е прекрасно чувство. Знаеш, че работиш за ефир, който се забелязва, но и ефир, който носи и много отговорности. Да грешиш е човешко, но е хубаво да не бъдеш човек, когато става въпрос за световен шампионат. 

Днес ще съм на линия за гигантския слалом, ето какво ви подготвих: 

Тед Лигети ще има своя последен шанс да защити една от трите си титли световни титли от Шладминг. Състезанието може да се превърне в класическа битка. Американецът е олимпийски и световен шампион в дисциплината, но неговата доминация е сериозно застрашена от Марсел Хиршер, който вече спечели една титла в алпийската комбинация в края на миналата седмица. 

Хиршер отне прозвището г-н "Гигантски слалом" от Лигети през този сезон, печелейки четири от общо пет старта. Тед притежава лиценз за световната титла от 2011-а има цели 23 победи и общо 39 подиума в Световната купа само в гигантския слалом. Американецът има само един успех в дисциплината през състезателната година. 

Тази единствена победа за Лигети дойде на пистата "Бърдс оф прей" в Бийвър Крийк", която ще тества способностите на скиорите алпийци тази вечер. 

Тед казва: "Това е хълм, който аз обожавам. Тази писта ми пасва, донесла ми е много удоволствие и добри резултатите. Винаги съм имал прекрасни постижения в Щатите. Струва ми се, че това е по-скоро предимство". 

И това е сигурно, защото Лигети има осем подиума в гигантския слалом, включително четири последователни победи, на тази писта. За последно Тед не беше на подиума през 2009-а година, когато завърши на четвърто място. 

Алекси Пинторо е скиорът, който притежава качествата да превърне двубоя в трибой. Французинът е третият по-сила гигантист след Хиршер и Лигети. Швейцарецът Карло Янка сигнализира, че формата му се завръща като птица феникс след четвъртото място в спускането. Янка спечели световната титла през 2009-а, а година по-късно триумфира със златото във Ванкувър, последвано от операция на сърцето, заради нередовен сърдечен ритъм.

Първият манш стартира в 19:00 в ефира на Евроспорт, а вторият в 23:00. 

Харесай страницата ми във Facebook: ТУК
Следвай ме в Twitter: ТУК


Харесва ти статията? Абонирай се за блога ми с email: